Koranen kapiel 5-6

Epic Quran moments ! <3



"
FÖRBJUDET för er är kött av självdöda djur och blod och svinkött och sådant [kött] som har slaktats i ett annat namn än Guds; [vidare kött av] djur som strypts eller kvävts eller dödats genom ett hårt slag eller [som] fallit utför ett stup eller stångats ihjäl eller rivits av ett rovdjur - om ni inte har slaktat djuret på föreskrivet sätt [medan det var vid liv] - och djur som slaktats på hedniska offeraltare. [Förbjudet är även] att genom teckentydning försöka utforska vad framtiden bär i sitt sköte; detta är ett ogudaktigt företag." - Surat Al-Ma'idah, 5:3

"Men de som förnekar sanningen och påstår att Våra budskap är lögn - deras arvedel är helvetet. " -
Surat Al-Ma'idah, 5:10

[I Vårt förbund] med dem som säger "Vi är kristna" tog Vi löften [också] av dem och även de har glömt en del
av det som de förmanades att lägga på minnet. Därför har Vi låtit fiendskap och hat uppstå bland dem [och så skall det fortgå] till Uppståndelsens dag. Gud skall [en gång] låta dem veta vad deras handlingar [var värda].

- Surat Al-Ma'idah, 5:13


"De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande;" - Surat Al-Ma'idah, 5:33

"MANNEN SOM stjäl och kvinnan som stjäl skall som straff för detta brott få handen avhuggen; [denna föreskrift] är en sträng varning från Gud. Gud är allsmäktig, vis." - Surat Al-Ma'idah, 5:38

"
Och i denna [Tora] föreskrev Vi för dem att ett liv [skall tas] för varje liv [som spills] och ett öga för ett öga och en näsa för en näsa och ett öra för ett öra och en tand för en tand och för varje sår ett motsvarande sår. Men den som för Guds skull vill förlåta [och avstå från hämnd] kan få förlåtelse [för egen synd]. Ja, de som inte dömer i enlighet med vad Gud har uppenbarat begår orätt mot sig själva." - Surat Al-Ma'idah, 5:45

"
Säg: "Ni, efterföljare av äldre tiders uppenbarelser, har ni ingenting annat emot oss än detta att vi tror på Gud och på det som har uppenbarats för oss och på det som uppenbarades i äldre tid, medan ni [själva] - de flesta av er - är förhärdade i trots och olydnad?"" - Surat Al-Ma'idah, 5:59

"Judarna påstår: "Guds händer är bundna." Deras händer skall bindas och de skall fördömas för dessa ord. Nej, Hans händer är tvärtom utsträckta. Han fördelar [Sina gåvor] som Han vill. Och det [uppenbarelsens ljus] som är din Herres gåva till dig [Muhammad] skall helt säkert göra många av dem ännu övermodigare och förhärda dem i deras otro. Vi har låtit fiendskap och hat uppstå bland dem [och så skall det vara] till Uppståndelsens dag. Var gång de tänder krigets eldar, låter Gud dem slockna. Deras hela strävan är att störa ordningen på jorden och att sprida sedefördärv - och Gud är inte vän av dem som stör ordningen på jorden." - Surat Al-Ma'idah, 5:64

"
De som säger: "Gud är Kristus, Marias son" förnekar sanningen; Kristus sade [själv]: "Israeliter! Dyrka Gud, min Herre och er Herre." Gud utestänger den från paradiset som sätter medhjälpare vid Guds sida och Elden skall bli hans sista hemvist. För [dessa] syndare finns ingen hjälpare." - Surat Al-Ma'idah, 5:72

"
Du ser hur många [judar i Profetens stad] sluter sig till förnekarna och de onda handlingar som de har sänt framför sig [till Domen] har upptänt Guds vrede mot dem; deras straff skall vara i evighet." - Surat Al-Ma'idah, 5:80
(Så mycket hat i den här boken, så det är inte sant! Hoppas det blir mildare snart, mår illa.. Massor av judehat.)

"TROENDE! Rusdrycker och spel om pengar, alla hedniska bruk och spådomskonst är ingenting annat än Djävulens skamliga påfund; håll er borta från allt sådant, för att det skall gå er väl i händer." - Surat Al-Ma'idah, 5:90

"Gud är en mäktig hämnare." - Surat Al-Ma'idah, 5:95

"Om du kunde se dem när de förs fram inför sin Herre [och] Han säger: "Är inte detta den sanna verkligheten?" [och då] svarar de: "Jo, vid vår Herre! Så är det!" [Då] skall Han säga: "Smaka nu straffet för ert förnekande av sanningen!"" - Surat Al-'An`am, 6:30

"Säg [Muhammad]: "I det som har uppenbarats för mig finner jag ingenting ätbart som är förbjudet utom självdöda djur, spillt blod eller svinkött - det är orent - eller det som i synd offrats till någon annan än Gud."" - Surat Al-'An`am, 6:145


Ni troende; Jag förstår inte hur ni orkar läsa sånt här?
Glöm inte att judarna var religiösa lååångt innan ni blev det.
Att använda dom som det "dåliga" exemplet för folk, haha..

Vilken avundsjuka som plågar er..
Inget annat än avundsjuka.





Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. så skönt :D

2011-07-27 @ 08:02:12
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: LIENE

sv: haha, fota är bara en liten grej jag gör:) jag sjunger, spelar gitarr och piano, syr kläder, rita, skriver en bok, skriver låtar gör jag också.

Vad brukar du sysselsätta dig med?

2011-07-27 @ 08:32:48
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Guevacci - Blog of Awesomeness!

jag vet, en månad sen :/ härligt för dig! jag mår bra, väntar också på svar om jag får ett jobb. Håller tummarna! ^^ hur är vädret hos er? hos mig är det sol och varmt :P kram

2011-07-27 @ 13:49:08
URL: http://guevacci.se
Postat av: B R O W N S U G A R

Min sommar har varit jätte go :) allt som hör sommaren till! haha, sjdå?

2011-07-27 @ 19:42:51
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: usch:(

Din blogg är verkligen bra och borde uppmärksammas mer!

2011-07-27 @ 19:50:17
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

s: Tack:) men det var min syrra som fotade mig där.

2011-07-28 @ 08:36:24
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Aisha

hahaha asså detta tyder på att du verkligen inte har ett liv. Hur orkar du egentligen? Är du också en av Breiviks fans?

2011-07-28 @ 12:24:16
Postat av: Jane

Svar till Aisha :



Nej, jag är inte ett av Breiviks fans. Är du?

Om inte, är du ett fan av islam? :)

2011-07-28 @ 18:20:04
URL: http://sanningenomislam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0